tiz? about portfolio music software maps games contacts
home > Music > Projects
 
Tajga

Tajga it's me playing very slow songs. Some of them have been recorded and you can download them through this website.
 
Tajga
2010 - ...
 
Tajga

Tajga è Tiz che suona canzoni assai lente. Alcune di queste sono anche state registrate e si possono scaricare da questo sito.
 
 
 
Papermill

The band I've been playing guitar and singing with for the last years. Started as a post-rock instrumental ensemble, in time we turned to a more indie/noise oriented sound. We released a self-produced 6 song EP named Weighed Down by the Fog in 2007. We are "currently" recording two more EPs planning to release them both... sooner or later.
 
Papermill
2002 - ...
 
Papermill

La band in cui suono da diversi anni la chitarra, ed in cui canto - da qualche anno in meno. Fondato come un gruppo post-rock strumentale, col tempo di siamo spostati verso un suono più orientato all'indie ed al noise. Nel 2007 abbiamo pubblicato un EP di 6 canzoni, completamente autoprodotto, intitolato Weighed Down by the Fog. Al momento stiamo registrando due nuovi EP con l'idea di farli uscire entrambi... prima o poi.
 
 
 
Ny Pappersbruk

A side project of Papermill involving three of us (Maggie, Mauro and me). A more bare, faster sound swinging from noise rock to hardcore punk. A bunch of songs have been recorded but never actually released.
 
Ny Pappersbruk
2009 - ...
 
Ny Pappersbruk

Un progetto parallelo ai Papermill (coinvolge i 3/4 del gruppo: Maggie, Mauro e me) con un suono più scarno e veloce che oscilla tra il noise e l'hardcore. Abbiamo registrato qualche canzone, ma ancora nessuna è stata pubblicata.
 
 
 
Il Fallimento

Il Fallimento is the name we chose for this old school hardcore band with noise influences. We played a dozen of our own songs in a couple of shows in 2010.
 
Il Fallimento
2009 - 2010
 
Il Fallimento

Il Fallimento è il nome che abbiamo scelto per questo nuovo gruppo hardcore con influenze noise (altro nome per dir caotico). Abbiamo suonato una decina di nostre canzoni in un paio di occasioni.
 
 
 
No Varese

A collective of (mostly non) musicians putting up experimental shows and events in Varese and in nearby towns. A compilation was released as a starting point and another one is on the way.
 
No Varese
2008 - 2010
 
No Varese

No Varese è un collettivo di (non) musicisti dedicato alla musica sperimentale e al do it yourself. Il punto di partenza è stata una compilation autoprodotta alla quale sono seguiti una serie di eventi e performance a Varese e in zone limitrofe.
 
 
 
LaScena

A web magazine about the Italian independent music scene I founded with two friends. Being a computer science student at the time I took the webmaster role.
 
LaScena
2002 - 2006
 
LaScena

Una rivista online sulla scena musicale indipendente italiana fondata assieme ad un paio di amici. Essendo in quel periodo uno studente di informatica, mi occupavo della realizzazione e della gestione del sito.
 
 
 
Postronic

A short-lived Papermill side project consisting of Riccardo and me, mixing electronic music, ambient, post-rock and field recordings.
 
Postronic
2003 - 2004
 
Postronic

Un progetto - dalla vita breve - parallelo ai Papermill composto da me e Riccardo, che miscelava elettronica, ambient, post-rock e registrazioni ambientali.
 
 
 
Locandine

Some of the posters I've made for the bands I played with as well as for No Varese events
 
Locandine

 
Locandine

Alcune delle locandine che ho realizzato per i concerti dei miei gruppi e per la No Varese
 
 
 
Other stuff...

I started self-teaching and playing classical guitar in 1997, and later that year I began writing some songs. In 1999 I bought my first electric guitar.
I can also play keyboard a bit (I had two years of piano lessons when I was a child)
Music-related computer applications I can use include Cubase, Reason, Audition.

During the years I made websites for different bands, as well as helping some of them with merchandising at gigs and taking part in 3 videoclips (Un bel cervello colorato and Credo che vi ammazzerò by Pay and La verità che ricordavo by Afterhours)


 


 
Atro...

Ho cominciato a suonare la chitarra classica da autodidatta nel 1997. Il mio primo incontro con l'elettrica è avvenuto due anni dopo. Suono anche un po' la tastiera. Ah, e il kazoo ;)
Sul versante informatico so usare, per comporre e registrare, Reason, Audition, Cubase.

Negli anni ho realizzato diversi siti web per alcune band, assistendo alcune di queste anche ai concerti, dietro il banchetto del merchandising, e prendendo parte a 3 videoclip (Un bel cervello colorato e Credo che vi ammazzerò dei Pay e La verità che ricordavo degli Afterhours)


 
© 2003-2010 Tiz | Site map | Valid XHTML 1.1